...ved foten av Slogen

Kjøpsbetingelser

Øye Landhandel følger Kjøpsloven og Angrerettloven ved salg i nettbutikken.

Vil du ikke lese vanskelige og innviklede paragrafer, har Forbrukerrådet sammenfattet det enklere her.

Angrerett:
Du har 14 dagers angrerett. Om du ombestemmer deg, kan du sende tilbake varen i samme stand du mottok den, innen 14 dager fra du mottok varen. Du sørger da selv for å sende den i retur sammen med angreskjemaet du fikk på e-post da bestillingen din ble sendt, og du betaler returporto. Når returen er mottatt, vil du etter kort tid få refundert kjøpet ditt. Ved benyttelse av angreretten, står du selv for betaling av returporto og emballasje (Postens satser). Husk å betale korrekt returporto. Ved manglende porto vil jeg få en faktura fra Posten på 100-150 kr, inkl gebyr, og denne summen vil jeg da trekke fra beløpet du skal refunderes.

Unntatt fra angreretten er varer som er forseglet pga hygieniske årsaker (f.eks. munnbind og undertøy), spiselige varer samt spesialtilvirkede varer.

Bytte:
Vil du bytte til f.eks. en annen størrelse eller farge er det raskest å bestille det du vil bytte til på nytt i nettbutikken. Da sender jeg ut varen til deg og du sender den første varen i retur til meg. Da vil det første beløpet refunderes i sin helhet når returen er mottatt. Se punktet over om Angrerett.
Du kan også returnere varen sammen med angreskjemaet – eller en lapp, hvor du skriver på ordrenummer og hva du vil bytte til. Da sender jeg ut den nye varen når jeg mottar returen. Da kan du risikere at varen blir utsolgt i mellomtiden, men stort sett går det bra.

Varer som er forseglet pga hygieniske årsaker, spiselige varer samt spesialtilvirkede varer byttes ikke.

Ødelagt vare:
Har du mottatt en vare som er ødelagt, må du ta kontakt så raskt som mulig slik at du kan få tilsendt en ny vare eller få refundert pengene dine. Ved reklamasjon betaler Øye Landhandel alle utgifter ved retur.

Er pakken synlig skadet når du mottar den, må du si fra til postkontoret ditt. Det er da Posten som skal registrere dette som en klagesak.

Reklamasjon:
Reklamasjoner skal kun sendes tilbake på billigste måte. Returvarer og reklamasjon som blir sendt i postoppkrav vil ikke bli hentet ut, så denne vil du da få i retur.

Returadresse:
Øye Landhandel v/Tone Nordang Pettersen
Blåmeisveien 18
1529 Moss

Leveringstid:
Bestillinger pakkes og sendes ut 1-2 ganger pr uke – eller oftere om det er mange bestillinger. Jeg benytter Posten og Helt Hjem som transportør, og ved Postens brevsending uten sporing skal det ta ca 2-7 dager til hele Norge. Servicepakke eller Norgespakke med sporing tar 1-5 dager, men kan bruke lenger tid til enkelte postnummer.

Om det du bestiller er en forhåndsbestilling eller en bestillingsvare vil antatt leveringstid eller leveringsdato være oppgitt i produktbeskrivelsen. Du kan få faktura fra Klarna på forhånd om det er sånn at jeg må forhåndsbetale varen jeg bestiller til deg.
Bestiller du flere varer sammen med bestillingsvarer vil alt sendes samlet når alle varene er på lager. Ønsker du heller dellevering kan du legge inn to bestillinger; én med lagervarene og én med bestillingsvarene.

Uavhentede pakker:
Om du angrer deg og vil returnere bestillingen din må du først hente ut pakken på postkontoret og returnere den som beskrevet i punktet over om angrerett. Pakker som ikke blir hentet ut på postkontoret vil sendes i retur til meg og jeg må betale for returportoen. Et gebyr på kr 300,- + evt returfrakt vil jeg da trekke fra beløpet du skal refunderes. Er beløpet på bestillingen lavere vil du få faktura.
Ønsker du at jeg skal sende pakken til deg på nytt må du betale ny porto for at jeg skal sende den til deg en gang til. Du må også betale for returportoen jeg evt. har blitt belastet for at pakken gikk i retur.

Dine opplysninger:
Vær nøye med å legge inn ditt riktige navn og riktige adresse. Er noe av dette feil vil pakken din komme i retur til meg og det kan ofte ta litt tid. I tillegg vil du belastes for porto en gang til, siden jeg må betale ny porto for å sende deg pakken på nytt.

Priser:
Prisen du ser, er prisen du får, så sant du ikke har en rabattkode som legges inn til slutt i bestillingen. Noen rabattkoder kan brukes sammen med andre tilbud, og noen kan det ikke. Det vil da stå spesifisert sammen med koden.

Alle priser er oppgitt med MVA.

Betaling:
Øye Landhandel benytter Klarna Checkout som betalingsløsning. Dette er helt trygt for deg som kunde, og etter at kjøpet er bekreftet velger du om du ønsker å betale med kort, faktura eller delbetaling.
Når ordren er bekreftet får du en ordrebekreftelse på e-post. Får du ingen mail, så sjekk søppelmappen din. Det hender den havner der. Det sendes automatisk ut e-post når bestillingen er mottatt, pakket og/eller sendt.
Faktura kommer i separat e-post fra Klarna.

Ved faktura- eller kontospørsmål må du ta kontakt med Klarna direkte da jeg ikke ser denne informasjonen.

Hente bestillingen:
Om du ønsker kan du etter avtale hente pakken din i Moss/Rygge for å spare fraktkostnader. Skriv da når du ønsker å hente varene i kommentarfeltet helt til sist i bestillingen din.
Bestillinger kan hentes i Blåmeisveien 18, 1529 Moss.
I skoleferien om sommeren når landhandelen i Norangsfjorden på Sunnmøre er åpen, kan bestillinger hentes der.

Øye Landhandel tar forbehold om utsolgte varer, farger og størrelser, men nettbutikken prøver å være oppdatert til enhver tid.

Øye Landhandel drives av Løpeskjørt.no Tone Nordang som har organisasjonsnummer 985664773. Nettbutikken holder til i Moss.

Øye Landhandel drives i dag av Tone Nordang Pettersen, barnebarn av Anna Øye Nordang som drev butikken fra 1939-1979.
Landhandelen gjenåpnet sommeren 2020, og er åpen sommer og høst.
Nettbutikken er åpen hele året.

All search results