...ved foten av Slogen

Bytte og retur

Øye Landhandel følger Kjøpsloven og Angrerettloven ved salg i nettbutikken.

Vil du ikke lese vanskelige og innviklede paragrafer, har Forbrukerrådet sammenfattet det enklere her.

Angrerett:
Du har 14 dagers angrerett. Om du ombestemmer deg, kan du sende tilbake varen i samme stand du mottok den, innen 14 dager fra du mottok varen. Du sørger da selv for å sende den i retur sammen med angreskjemaet du fikk på e-post da bestillingen din ble sendt, og du betaler returporto. Når returen er mottatt, vil du etter kort tid få refundert kjøpet ditt. Ved benyttelse av angreretten, står du selv for betaling av returporto og emballasje (Postens satser). Husk å betale korrekt returporto. Ved manglende porto vil jeg få en faktura fra Posten på 100-150 kr, inkl gebyr, og denne summen vil jeg da trekke fra beløpet du skal refunderes.

Unntatt fra angreretten er varer som er forseglet pga hygieniske årsaker (f.eks. ørepynt og undertøy), spiselige varer samt spesialtilvirkede varer.

Bytte:
Vil du bytte til f.eks. en annen størrelse eller farge er det raskest å bestille det du vil bytte til på nytt i nettbutikken. Da sender jeg ut varen til deg og du sender den første varen i retur til meg. Da vil det første beløpet refunderes i sin helhet når returen er mottatt. Se punktet over om Angrerett.
Du kan også returnere varen sammen med angreskjemaet – eller en lapp, hvor du skriver på ordrenummer og hva du vil bytte til. Da sender jeg ut den nye varen når jeg mottar returen. Da kan du risikere at varen blir utsolgt i mellomtiden, men stort sett går det bra.

Varer som er forseglet pga hygieniske årsaker, spiselige varer samt spesialtilvirkede varer byttes ikke.

Ødelagt vare:
Har du mottatt en vare som er ødelagt, må du ta kontakt så raskt som mulig slik at du kan få tilsendt en ny vare eller få refundert pengene dine. Ved reklamasjon betaler Øye Landhandel alle utgifter ved retur.

Er pakken synlig skadet når du mottar den, må du si fra til postkontoret ditt. Det er da Posten som skal registrere dette som en klagesak.

Reklamasjon:
Reklamasjoner skal kun sendes tilbake på billigste måte. Returvarer og reklamasjon som blir sendt i postoppkrav vil ikke bli hentet ut, så denne vil du da få i retur.

Returadresse:
Øye Landhandel v/Tone Nordang Pettersen
Blåmeisveien 18
1529 Moss

Uavhentede pakker:
Om du angrer deg og vil returnere bestillingen din må du først hente ut pakken på postkontoret og returnere den som beskrevet i punktet over om angrerett. Pakker som ikke blir hentet ut på postkontoret vil sendes i retur til meg og jeg må betale for returportoen. Et gebyr på kr 300,- + evt returfrakt vil jeg da trekke fra beløpet du skal refunderes. Er beløpet på bestillingen lavere vil du få faktura.
Ønsker du at jeg skal sende pakken til deg på nytt må du betale ny porto for at jeg skal sende den til deg en gang til. Du må også betale for returportoen jeg evt. har blitt belastet for at pakken gikk i retur.

Dine opplysninger:
Vær nøye med å legge inn ditt riktige navn og riktige adresse. Er noe av dette feil vil pakken din komme i retur til meg og det kan ofte ta litt tid. I tillegg vil du belastes for porto en gang til, siden jeg må betale ny porto for å sende deg pakken på nytt.

Øye Landhandel drives i dag av Tone Nordang Pettersen, barnebarn av Anna Øye Nordang som drev butikken fra 1939-1979.
Landhandelen gjenåpnet sommeren 2020, og er åpen sommer og høst.
Nettbutikken er åpen hele året.

All search results